Thursday, October 3, 2013

2 {Projek d.i.y } - Toiletries & Luandry box

Assalammualaikum..

Projek d.i.y kali nih untuk area toiletries & laundry area hehe.. (haha bajet rumah ada laundry area jer) ok ni kira projek kat kabinet dapur aku.. Salah 1 kabinet aku jadikan tempat untuk simpan semua toiletries adn laundry product..  (ok la kan rumah kecik mana nak cari laundry area kan, dapur jer lah nak laundry2 pun hehhe - eh betul ker ayat ni) so benda yang diperlukan untuk projek nih. just gunting, kain, double side tape and kotak..


untuk projek nih aku guna 2 jenis kain berlainan ..polkadot and petak, ermm semeter RM3.50 (comel tak.. huhuh) so tak gunakan kertas (bajet nak jimat la konon)

ni kotak yang aku hari2 bawak balik dari opis tu.. ermm aku suka kotak nih coz macam kukuh jer.. geee :), part ni aku tanda dan potong supaya menjadi 2 bahagian yang sama besar.. 

Buang bahagian atas kotak supaya jadi macam gambar kat atas tu

lebihan atas kotak yang dipotong tadi gunakan semula untuk tutup bahagian terbuka pada tepi kotak.. 
ukur and potong comel2.

 ok part nak balut2 nih aku ukur bg ngam2 dulu sebelum potong.. 

pakai double tape jer untuk proses tampal2 nih supaya kemas  (kalo ada hot glue gam pun ok) tampal/ balutkan semua bahagian dalam dan luar kotak

now dah siap ( ni dari dalam kotak)

bahagian luar kotak pakai polkadot.. hhee

so teruskan dengan kotak2 yang lain plak. Susunatur dlam cabinet..lain entry yer..

2 comments:

  1. bagus idea ni... :D tapi kak ahkak sayang fabrik ahkak..hihi.. kekedut kan.. jadi beli la kertas pembalut.. hihii... ;)

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close