Monday, March 17, 2014

1 kelas Make-up online..

Assalammualaikum..

peh.. kelas makeup online ker... hahha... x der maknanya.. aku kongsikan jew apa yang aku tahu ckit2 pasal make-up.. sebab aku pun x der lah pandai sangat pasal makeup tapi sejak menceburkan diri dalam makeup2 orang nih nak tak nak.. harus la kan ambik tahu...lain mua lain cara makeupnya... depand.. so ni semua perkongsian kecil dr aku... heheh.. and lagi satu istilah makeup bukanlah kena makeup tebal2 pakai itu ini.. if korang pakai lipstik and bedak sekalipun ia tetap dipanggil makeup.. (if salah sila betulkan.. hehhe)

motip.. kekke...
request from sis zarith... kekek, see, rakan susunatur blog aku ni.. ni tahun lepas punya soklan.. tahun ni baru hegeh2 nak jawab.. sori sis..

rentetan dr soalan tuh.. aku leh story ckit kat cnih.. keh.. kehh kehhh

sebelum korang stat makeup kat muka sendiri.. fist pastikan muka dibersihkan terlebih dahulu.. kalo malas tahap gaban pun guna lah tisu basah and lapkan baki2 makeup lama..(tapi tu kira malas sangat tuh)  tapi op coz la kan dah mandi muka mesti dicuci..kan kan kannnnn..

water spring/or penyegar muka/depsea water or apa2 la yang seangkatan dengannya , banyak brand dipasaran. avene spring water adalah lebih senang dapat kat watsons

ermm kalo korang tanya aku apa benda alah nih.. aku selalu guna untuk semburkan kat muka costumer.. or muka sendiri. macam aku sendiri , suka semburkan kat muka after cuci muka and sebelum pakai foundation.. paling best if korang pakai foundation yang jenis cream..sebelum sempat air tu kering kat muka, cepat2 pakaikan cream foundation.. if foundation jenis liquid, keringkan jab muka pastu baru pakai foundation..

fungsi benda alah  ni, sebagai semburan penyegar and  mambantu mengekalkan solekan. and boleh jugak dipakai after kerja2 solekan selesai.. maksudnya .. dah comel pakai bedak and macam2 kat muka tuh sembur jew spring water nih and biarkan kering dengan sendiri. nanti makeup akat cepat fix kat muka and makeup akan tahan lama ckit..++ glowing.. gituh.. hahah tu jew fungsinya.. dr sudut mekap la ek.. tapi slalu jew aku nampak orang sembur bila muka rasa begitu kering and nampak tak segar..so bukan sahaja untuk bermakeup tapi leh dijadikan penyegar wajah.. hehhe

ok sis zarith..

and bedak tuh, x perlu la pakai 2 2, pilih salah satu jew.. guna berus yang sesuai untuk apply bedak..kabuki brush is batter..

tip lain. pakai pelembab muka macam biasa yang korang pakai ..baru apply segala fondation and akhiri dengan deepsea/spring water nih.. 


1 comment:

  1. hai yana,
    lama tak menjenguk blog yana. tengok-tengok ada pos pasal soklan saya.
    thanks for the answer.

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close