Monday, June 23, 2014

5 dah bebulan.. baru pasang


hhehhehhe..akhirnya. .
dah pasang pun...
cer korang bayangkan..berapa lama aku nyer aircon dok kat ruang tamu umah aku nih.. 
pehhh.. mau berbulu aku tengok.. 
bajet kalo dalam kotak tuh akan terasa sejuk la kannnn.... :p

bukannya saja tau..
lepas pada aku cerita ke 'happy'an  dapat aircorn tu kat sini
masalah baru bila nak mencarik kontraktor nak pasang plak
banyak dah aku call..
ada yang offer perkhidmatan pun ada.. Tq la yer

yang pertama tuh.. aku cuba tanya kontraktor yang kat opis aku ni
risik2 tanya and bg la detail umah aku..
mak aiii.. harga macam boleh beli 1 lagi aircon..
gila babas punya harga.. 
ok.. reject

yang ke-2 plak..
abg borhan dr seri kembangan..
kalo tak salah la..
sebab dia call sediri aku..
tapi dia dr seri kembangan... so aku rasa kecian and tak berbaloi la
untk dia datang just utk umah aku..(walaupun aku tahu dia mesti sanggup)
charge perkhidmatan pun ok la.. - Ok aku KIV dulu.. and cuba cari yang..

yang ke3
aku dapat dr board kat simpang jalan seksyen 7 bangi
call kali pertama.. ok berjawab
tanya la tu ini..layan baik punya.. 
kedai pun dekat jew dengan rumah..kalo ada apa2 masalah senang la ckit kan.. 
so macam dah setuju dah dengan dr.aircon nih..
aku pun dah ready nak pasang
call tak berangkat la plak..
berhari la jugak aku laki bini call sampai sudah tak angkat... ermmmmmmm hampeh...
so .. reject lagi..

yg-ke4
member opis bg no budak yang pernah pasang aircon kat rumah dia
gigih la aku menepon lagi
tanya la itu ini.. and last dia bg tau dia dah tak buat kerja2 pasang aircon nih..
tapi dia ada la ofer kawan dia..sambil2 tunggu no phone dr budak nih.. laki aku call la jiran umah ni ha..
yang ni laki aku dill sendiri..
aku tak tau sangat.. hahah

and yang last.. 
aku nekad nak guna abg yg dr sri kembangan jew..
puas cari no phone
aku ada tulis tak tak sure aku letak mana
carik plak kat phone... 
waaaahhhh tak der jugak... so tak der rezeki la...sob sob sob..

akhirnya... guna khidmat jiran jew..
hahha..so ari sabtu kul 10.00 pagi tok tok tok.. pintu umah kena ketuk
aik... laki aku tak bg tau pun
ingatkan tak jadi.. wahhh dah la aku tengah kemas umah..
tak per.. janji dah pasang..







ok dah pasang ..
dekat seharian jugak pasang
tebuk2 lubang
ukur itu ini
kabel sana sini.. wahhhh.. 
umah penuh dengan debu..
letih maq nak mengemop..hehe

kos perkhidmatan RM350.00 termasuk semua barang dia beli and wiring siap semua..
tak sure ini adalah harga termurah ke tak.. 
tapi dah tak tahan panas malam-malam
redho jew.. 

and the best part tak sabar nak tunggu yang ni plak...hoohoho


#sejukkk

5 comments:

  1. lebih sikit dari bajet yg saya bagitau haritukan.. lagipun rumah yana di tingkat 2 kan tentula mahal sket.. kalau pasang di balcony jia ada balcany mungkin murah lg.

    ReplyDelete
  2. Ok la harga dia...range price mmg mcm tu...kerja panjat2,tebuk2..rumit jg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahh ahh.. betul .. macam rumit jer.. nak tebuk and main dengan habuk..
      cian jugak... tu yang redho jew.. hehhe

      Delete
  3. xpelah janji dah sejuk...el nino skrg ni kan...

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close