Monday, March 21, 2016

3 #makeupstudio :: Aircond baru

hehhe... tetiba tukar plan

memula ingat nak review semua..
tapi...  nanti la...

aku nak cerita pasal aircond plak..
wah gituh...

niat nak pasang aircond memang dah lama..
tapi.. kena la kumpul duit dulu..

mana leh sedebuk jew nak itu ini kan..
so ..rezeki tahun nih.. dapat jugak makeover bilik ni..

ni kali pertama aku beli aircond..
hehhe...

yup aku beli aircon jenis Fujitsu jew.
paling murah setakat yang aku survay..
bukan jenis inveter pun..


bab inveter nih.. setakat yang aku survay..
and info yang aku dapat dr salesman and pakcik google..
minima penggunaan 5 ke 8 jam baru leh dapatkan penjimatan tu..
tak dew nyer.. on terus leh jimat... :p

kos pemasangan mahal berbanding yg biasa sebab gas dia mahal.. hahah
(ada la piping2 yg sesuai untuk gas 410 nih)
so maintenan akan datang akan akan mahal jugak la...

tapi... sekarang
rata-rata aircond dah guna gas  nih.. walaupun tak inveter
so kos pemasangan pun akan kira harga pemasangan aircond jenis inveter

ok dah pasal aircond.. lain2 info leh rujuk mana2 blog yg dah review pasal aircond. hehheh :p


sebabkan niat aku nak pasang kejab-kejab jew..
pasang time tetamu and mak ayah dtg jew..
so aku pilih yg aircond tak inveter.. uhuhu
ni kan bilik makeup+ bilik utiliti.. hahah
so harapnya pilihan nih betul la..
and ni jew yang paling murah...


kontraktor aircon yg pasang aircond kat umah aku..
hehhe.. adik nih.. bg aku cara dia buat kerja.. bagus..

kemas jew hasil kerja. + tak bersepah mana, finishing cantik.. 
..  berbeza dari pengalaman lepas.. :p






so gajet baru kat rumah aku.. erm... bulan depan tak tahu la berapa bil nak kena bayar nih.. :p


ok tu jew.. bye

3 comments:

  1. hahhaa, ok..tak sabar nktahu bil bulan depan >_<

    suka tengok kak deko deko, hehe..story lah banyakk lg :) kalau tak keberatann

    ReplyDelete
  2. nak mintak contact no adik pasang aircond tu?

    ReplyDelete
  3. kitorang pasang kat 2 bilik. 1 tak berfungsi sebab tukang pasang mcm hampeh buat kerja, dtg sekali betulkan tak jadik jugak, pastu senyap tak datang terus. berpeluh abang nizam nak bayar bil hahahhaa

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close