Friday, February 7, 2014

15 Small Opis Home Opis.. aku nyer dah siap

Assalammualaikum...

phewwww... sori2 lambat terupdate.. ter over excited dengan bilik utama, ter lupa plak.. sohonya pun dah ter siap...  hahah ko dah kenapa yana semuanya ter' ter' geeeeeeeeeeeeeee.....

Yer dah siap dah.. minggu lepas lagi..time aku up teaser bilik utama tu....kekek... lepas dril wall shelf  kat dinding tuh,  esoknya... baru la kitaorang g makeover bilik utama tuh...geeeeeeeee....

untuk projek ni , yang best nya laki aku memberi kerjasama 100% melayan karenah bini dia yang terover nih... .. siap dia up dulu pic kat fb dr aku.. haah ni sapa yang terover nih..aku ker dia..  ermmmmmm konfius jab...

 x per tak per.. tu kan opis nyer..biarkan laki aku koya disitu seketika... hehe... macam bos...koi...koi...koiii.... :p

Aku pernah up pic ni kat sini.. tunjuk pic jer kat hubby.. nak macam nih.. tapi dia x nak gantung macam tuh la.. rosak dinding katanya..koi..koi..koi..(eleh macam la nak pasang wall shelf tu x rosak dinding ermmm) tapi ok gak aku leh letak notice board jer nanti..

hahahah ada jew idea ko yer yana...  nak tambah itu ini.. huhhh.



so gini jer lah rupa soho aku.. 

ok lah kan.. kan kan.. ermm ruang yang kecik jew..and simple jew pun.. cukuplah lah utk laki aku nak ngadap laptopnya..stat dari whiteboard and kerusi merah tuh.. tu lah ruang makeup aku..hahaha... besar.. aku nyer.. kecik abg nyer.. huhuhuhuuuuuuuu

and ofcoz la kan... dah namanya pun berkongsi dengan bilik makeup aku.. makanya sohonya pun kecik dah la.. sorang jew pun nak duduk..

bajet..nak deko2 lagi tu, tapi minggu2 nih agak sibuk.. letak jew dulu fail2 kat situ.. nanti2 lah susunatur semula.. sebab dalam almari tv ada lagi dokumen yang aku tak move ke sini lagi

untuk kos keseluruhan projek d.i.y nih.. 

: :  Micke Desk - RM 289
: : Wall shelf -White -RM38.00x2
: : Wiring  RM96.00 

: : Total Kos  RM461.00


Micke Desk tu aku pernah up entry pasal tu..cari kat ikea lepas aku tunjuk gambar kat laki aku tuh.. so leh shoping benda2 lain jugak.. kekke and wall shelf pulak aku ada masalah ckit.. sebab kat ikea tak der ukuran yang aku nak... panjang2 semuanya.and kalo dah jumpa panjang yang aku nak.. masalah plak sebab x macam yang aku nak.. kira tak sesuai la nak match dengan studio aku...hahha over tak aku.. semua nak sama.... 

so wall shelf tu.. aku beli kat tesko jer harga RM38.00,  lebarnya  tak memenuhi kehendak aku tapi panjang dah ok.. so redho jer lah ambik jugak.. lagipun kat ikea aku tak jumpa..huhuh.. 

ok done..tu er.. semua kisah  opis aku ada kat sini..

pisttt... aku memang teringin nak mini opis kat rumah .. lama dah .. lepas pada impian tak tercapai aku tu kat sini.. tapi ... aku rialisasikan jugak impian aku nih.. kat studio aku plak..hehhe ok la kan. kan  kan...

15 comments:

  1. cantik...nak cari kekuatan untuk buat ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhehe maceh ida.. x per tak per kumpul dulu kekuatan .. insyaallah

      Delete
  2. Cantik..kecik tp klu digunakn scra max tu yg bgus..

    ReplyDelete
  3. fuhhhh yana...terbaekkk sgttt.....cun!! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks yank.. kkeke bercinta gak nih nak buat..

      Delete
  4. nice!!! nak tanya kerusi tu beli mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe maceh sis.. kerusi tuh yana beli kat kedai perabot kat seksyen 7 bangi.. kerusi ni yana beli sebab senang nak makeupkan orang jer.. 2 tahun lepas g beli.. price RM 200 kot kalo x salah.. guna kerusi sedia ada jer..nak jimatkan ruang dalam bilik nih..

      Delete
  5. yg penting dah ada space yg diidamkan. bila nak ada ni...geram pulak

    ReplyDelete

  6. Cantik Soho yana..kreatif gabungankan idea untuk he's and her's
    Saya follow yana dekat sini..
    Jemputlah datang sini ..
    tellingstory11.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close