Monday, December 30, 2013

4 Susun Atur :: Makeup Zon, Sambungan part 1..... susun atur dlam beg makeup

Assalammualaikum

Pasal beg makeup lagi.. hehhe part 2 plak  yer,  if korang nak cari part 1 ada kat sini.. (if nak cari la.. geerrrr..;p)

Amboi banyak part part la plak kan .. betapa kepoyooan nya disitu kan ko yana..... hhehe ada aku kisah..krikk...krikk... krikk....

Ok2... part 2 ni.. ermm lebih banyak ckit.. ermm tapi x la banyak sangat pun.. saja ngada. Kalo x ngada tu bukan cik yana la tuh.. hihuhi ;) 

so ni lah rupa beg yg memang dah ada dalam inglot beg aku tuh.. dia bagi case macam nih 2 unit.. tahap kebesaran x berapa besar.. tapi cukup la nak letak pallet blusher aku tu..

see... like this.. warna hitam cover plastik berzip.. cukup smart pada mata aku.. 5 tahun akan datang or tahun2 mendatang aku tak sure beg nih akan kekal comel camnih... hehe 

so untuk beg nih , aku asingkan semua barang2 nih dulu.. ikut kategori kononnya.. hehhe semua pallet ada kat sini..
  1. beg no 1.. aku dapat beg ni dari beli brush real technique.. from my sifu.. brush aku masukkan dalam brush belt..so tinggal dia punya beg jew, aku gantikan dengan all my pencil type like viva pencil, lip liner pencil, eyeliner pencil semua pasal pancil..
  2. pallet 2 and 5 plak Is palllet eye shadow.. no 2 tu from inglot and no 5 tu mac brand.. sekarang nih tengah best pakai inglot.. so mac tu kengkadang jer pakai.
  3. case no 3 plak,  lipstik.. all my lipstik colour , sebelum nih aku pakai siap dengan case lip kan.. pastu aku tukar bubuh dalam bekas kecik2 (pan) aku potong and cairkan... (nanti aku rajin aku bg tau cara nak buat)  kesemua pan and z pallet ni aku beli online jew..  pan tu rm 10.00 & z pallet rm60.00 (mahal weh)
  4. shu uemura spring water
  5. shu uemura makeup base
  6. Last no 4. Is blusher pallet

so untuk semua ni aku masukkan jew dalam beg tuh.. muat2 la,  if pandai ejas.. kekke
Aku nih bab nak terak bagi muat pandai jew... 


 so siap 1 beg .. zip kan.. 

second beg.. ermm semua jenis bedak... loose powder, compact powder, cream foundation pendek kata semua jenis bedak la..

ermm bab ni, aku bubuh jew semua.. tak der partition sangat la tapi still berasaskan bedak.. and sedikit stik and cream foundation.. tumpang2kan jew.. so selesai 2 beg yang inglot bg.. next

semua jenis liquid foundation, mac and shu uemura.. tapi yang laju abis ni shu uemura..  ada 2 tone.. tone paling cerah and tone paling gelap... mix kan jew if nak dapatkan skin tone sesuai dengan kulit paten.. sebab tu x banyak  liquid foundation ni.. 

so semua tuh aku masukkan dalam beg ni.. ermm beg nih bukan dari inglot.. aku beli sendiri kat kedai one Kajang sebelah econsave ... RM4.50 jer .. ngam2 utk 4 botol foundation aku nih, so rembat 2.. ermm nak dapatkan warna hitam x der. abis sudah ada 1 jew..... so biru pun biru lah...

and ni jugak,  ermm ni aku kira random jer lah.. main main campak ..tapi masih dalam kategori yg sesuai.. kott...  but still bg aku senang nak cari.. hope.. ...
x der per sangat just lip glose, mascara, dll.. malas nak senarai satu2.. huhuhu...

so sumbat jugak.. 

 bila dikumpul2,  semua benda alah nih wajib ada dalam beg makeup aku.. hhahhah...  
ok ni aku dah banyak kurangkan dah.. bawak yang betul2 keperluan jew.. kehendak aku simpan tempat lain.

done..banyak tak kekek.. x kan.. ni dah kurangkan separuh.. ada yg pre love item tuh ingat nak buat pre love sale jew.. agak2 ada ker orang nak..  :)

4 comments:

  1. kemas dan senang nak cari nanti kalau nak mekapkan orang kan.

    ReplyDelete
  2. Yana, banyaknya alat make up. Disebabkan Yana is MUA. Sharelah tutorial/tips/kegunaan alat makeup tu. Ada certain alat makeup, saya tak tau pun kegunaannya. Contohnya shu uemura spring water tu untuk apa? Macam bedak pulak, bila masa nak guna compact powder, bila masa nak guna loose powder...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh... insyaallah..nanti yana share kan..thanks yank.. :)

      Delete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close