Tuesday, March 31, 2015

11 #rumahAzamYana :: G Cari Kedai tile + acsesori sekitar Bangi and Kajang

yer.. kedai dekat2 jew dengan umah... 

so

entry kali nih panjang meleborrrrr...
sila skip kalo malas nak baca.. yer.. hhehe

nak review pasal pengalaman pertama kali g cari tile and tandas untuk renovation arituh..

susah jugak rupanya..
sebab laki bini first timer g kedai2 ginih
g pilih sendiri
tengok sendiri

area bangi and kajang nih,
2 3 buah kedai la jugak aku menapak.. hehhe

tile plak, aku pilih yg nampak cantik dimata jew sebenarnya
kualiti and kuantiti yg diperlukan pun aku x tau..
semua blajar masa proses pilih2 tile jew..

sebut pasal tile.. korang perasan kan aku punya tile pilihan is kelabu asap
sebab pilih warna tu opcoz sebab malas nak menyental..
if colour terang-terang seminggu mesti akan nampak kotor hehhe..
tapi aku combine kan dengan wall tile and pebble wash stone la..

bila aku kata kat amoi tu nak warna kelabu nih untuk bilik air
dia kata.. x sesuai.. nanti bilik air gelap maaaaaaa...
hhehe.. aku tau tu.. 
tapi aku nak gak 
sebab aku dah google2 ada jew bilik air warna hitam.. agagaga

proses nih..
laki aku la banyak tolong
tolong bagi komen
tolong bawak keta
tolong pilih... 
sebab kitaorang laki bini 
memang zero pasal semua nih.. hehhe



kedai first kat jalan reko  kajang..
lepas trafik light, ckit jew..
sebelah kanan.. lawa and murah2 jugak la .. tapi yg murah pilihan terhad.. and and amoi tu kata mudah pecah.. , yg mahal ckit.. lebih kurang macam nih la...



tapi sejujurnya aku suka g kat kedai sungai tangkas tu..
kalo aku g kerja , memang lalu lalang jew dengann opis..
pilihan x banyak sangat yg tinggal time aku g.. tapi ok laa.. still boleh dapat apa yg aku nak...
tile 1x1 kaki  mcm ni. RM2.20 sekeping..


matching-matching tile so pilih la yang cam ginih,...


glass mozek macam nih RM25 sekaki..
and location sebelah kedai makan rimba and berhadapan kedai perabot.. s.tangkas tu..
dari tepi jalan dah boleh nampak..





ni  living indek.., seksyen 9 , BBB
so beli tandas kat sini jew..
mahal jugak la ... bajet lagi murah tak dew.. kalo ada 280 pun org punya.. sakat nak oder 1 utk aku diorang  tak dilayan sebab kilang pun x layan diorang.. .. ermm alasan kan.. :p .. sob sob sob...

ok tu jew..
kot- kot la korang yang area sini nak cari tile jugak.. hehe

11 comments:

  1. shower head tu memang best. macam mandi hujan

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhe.. yup hari -hari mandi air hujan.. hehhe
      tu yang lama dok bilik air tuh.. kekek

      Delete
  2. ooo orang bangi jugak eh. gengggg! hahaha. eh kedai kat sungai tangkas tu kat mana specifically? ada tak tiles yang macam laminated floor tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe.. yup dok bangi.. geng jugak.. best jumpa geng dalam blog.. :p
      kedai sebelah kedai makan village view. berhadapan dengan bengkel besi..
      ermm banyak pilihan.. macam2 tile ada.. tapi tak sure yang sis nak tu ada ke tak...hehe

      Delete
  3. Salam yana, boleh bg emel x? Saya nak tanya sikit psl tukang ug diupah dan bhn2 beli kat mana. Pening cr kontraktor yg boleh dipercayai, takut kena tipu je 😔

    ReplyDelete
  4. Assalam...nk tanya ttg tukang jugak & total cost.Boleh details x? Tq :-)

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close