Monday, March 24, 2014

68 step by step.. cam mana nak guna tranparance stiker (buku manual)

Assalammualaikum

tajuk panjang x.. kakakkaka... bedal jew lah labu... hehhe.. see ni lah sebenarnya transparent  stiker yang aku guna dok buat label pada bekas2 kat dapur aku tu.. hahha.. see... saiz A4 jew.. kosong and x der sebarang tulisan.. suci murni jew... stiker ni macam kertas biasa jew.. macam kertas stiker biasa.. yang ada gam yang boleh tampal terus.. slalu jumpa jenis kertas kan.. ni jenis plastik.. plastikk.. harus diingat  sekali lagi, ini adalah jenis plastik... and tidak bewarna..huhuhuuhuh :p

saiz and ukuran A4 paper jew.. nampak tak glossy 2 tuh.. berkilat kannnn...

ha.. ni dia.. aku tak tau mana nak cari benda alah nih. tapi aku pernah bg tau dulu aku mintak tolong orang carikan and pastinya agak memakan masa jugak nak oder benda alah nih..kat kedai buku ada kot.. tapi aku pernah cari area bangi ni, x jumpa.. so if korang jumpa bg tau aku...kekke leh aku g beli sendiri jew nanti...

dah kenal rupa bentuk stiker ni macam mana kan. now  macam mana  nak gunakan stiker jenis nih.. heheh meh totorial ckit.. muahhhh.. totorial like a buku manual.. so sapa2 nak stiker nih boleh pm/emailkan jew kat aku..tapi harus di ingat and supaya korang x menyesal beli pastikan stiker ini di print atas printer jenis laserjet.. 

langkah pertama..
mesti la korang ada design sendiri  untuk bekas2 garam kunyit korang kan.. ada besar, kecik, bulat , petak and blaa, bla.. bla... korang buat la macam mana design pun.. janji bahagia.and masa nak print tu follow langkah nih.

1. so nak mula print korang kena ejas dulu mood printer tu.. nak ejas senang jew. tapi kengkadang aku pun lupa mana nak cari label nih.. hehhe.. langkah pertama klik file

2. cari print. (opcoz semua orang tahu) and akan nampak printer properties yang aku bulatkan tu.. haaaa kat situ la nak ejas mood printer pada label

3. lepas klik tu, paparan ni akan muncul, pada bawah sekali tu akan nampak type is, korang tekan anak panah bawah tu and carik label 

4. dah klik label, and klik ok..  pastu print macam biasa..

5. dah jadi  macam ni.dah boleh gunting2..

6. gunting satu persatu dulu secara kasar..macam ni... 

7. Ni lebihan stiker yang dipotong tadi.. korang ukur besar sikit dari saiz asal label yang dicetak supaya masa kita nak double stikerkan tu , ngam2 jer.. (ehh betul ker ayat)

8. Aku buat cam ni.. slow2 tolak supaya x der sebarang angin masuk.. kaloo x,  akan jadik bubble.. nanti x comel

9. tolak dan kemaskan betul2..like this..

10. Gunting ikut ukuran asal label.


11. siap and tampal..hehhe senang jew..cuma perlukan kerajinan and tahap kesabaran yang tinggi hehehhe.. :p

nak stiker nih boleh PM aku / emailkan kat aku.. nanti aku reply.. 

ok bye. tu jew.. hehhe


68 comments:

  1. nak tau harga boleh? mcm nak ajer..mcm menarik ajer :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM1.20 sekeping yank.. stiker sahaja tak termasuk postage..

      Delete
    2. RM1.20 tu per label atau per A4 paper printed?

      Delete
  2. wahhh bestnyer tengok....suka.... salam perkenalan... hehehe

    ReplyDelete
  3. dah beli kertas stiker transparen ni tp belum gi kedai nak print..sbb kat umah takde printer laserjet....thanks yana for the tutorial =)

    ReplyDelete
  4. wahh..mcm best je transparent..fizah beli kt mn ye? cari kt popular jumpa yg ber colour je..

    ReplyDelete
  5. wahhh simple nye..nak try la nnt

    ReplyDelete
  6. salam yana...mana nak dapat baling santek ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. balang yana beli kat kedai rm2.00 yunk.. murah jew

      Delete
  7. nak template! hajar_ct7287@yahoo.com.hehe..pemalas..mcm la xley bt sndiri.kiki

    ReplyDelete
  8. yana kalau pakai sticker transparent ni, kalau basuh leh cabut tak label tue..nak tahu jgk dr pengalaman yana

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...
      setakat nih tak pernah tercabut lagi..
      ikut step yg yana tunjuk.. tahan lama.. hehhe

      Delete
  9. sis blh bgtau mcm mana nk dpt kan sticker paper ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat kedai buku insyaallah ada..
      harga tak pasti..
      saya pun supplyer tolong dapatkan.. bayar kat dia jew. 1 rim 100pcs RM100.00

      Delete
  10. Kak kalau if you dont mind saya nak jugak boleh. Nak label barang kering dapo mak saya ni ha. Email saya: farahmng@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Cantik laa sis ..
    boleh email softcopy pada saya tak.
    asuraemas@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Salam..nk minta email template label boley? mrsromeo66@gmail.com...thankksssss....

    ReplyDelete
  13. Emel blittlecute@gmail.com. mana nk cari kertas transparent tu. Hrg berapa ya sekeping?

    ReplyDelete
  14. Salam awak kita nak minta template sticker boleh? Email: yannaramlee@gmail.com thank you so much.

    ReplyDelete
  15. As salam... Sy pun nk mintak template sticker tu blh? adeq_01@yahoo.com.my Tq!!! 😊

    ReplyDelete
  16. Salam.. nak beli la sticker transparent tu, Nak cari kat mane ek? Tlg email ke choaerng@yahoo.com
    Tqvm

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. As salam... Sy pun nk mintak template sticker tu blh? adeq_01@yahoo.com.my Tq!!!

    ReplyDelete
  19. Saya nak beli .tlong email . hafizureen2014@gmail.com

    ReplyDelete
  20. salam... berminat nak beli.. boleh email nicky_emma@rocketmail.com tq

    ReplyDelete
  21. assalam..saya nak beli transparent sticker tu sis..tlg email saya kat kay_sd17@yahoo.com
    tq..

    ReplyDelete
  22. jadi konsep die tekap lah ni.. label tu x kering lah ea?? Lpas double kan sticker..pastu bila bukak..ink akan melekat pada sticker..gitu?? Betul x??

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. brp jual sekeping yg kosong sz A4? email rosniza_mga@yahoo.com

    ReplyDelete
  25. Salam, sy nk order sticker mcm ni blh?ni email n no fon saya..
    rohanikadri@yahoo.com
    0176536191

    ReplyDelete
  26. Salam, sy nk order sticker mcm ni blh?ni email n no fon saya..
    rohanikadri@yahoo.com
    0176536191

    ReplyDelete
  27. salam saya nk dapatkan kertas stiker ni kt mana eh?
    email pada saya hasifhamzah35@gmail.com

    ReplyDelete
  28. salam.. kak saya nak beli email saya kak eyka.saleh@gmail.com
    tq

    ReplyDelete
  29. Sis nk tempah juga lah. pls pm hrga. whatsap 0192830903

    ReplyDelete
  30. Salam sis saya nak order transparent sticker ni dlm 20kping.
    Email me : fitri0531@yahoo.com
    Please reply urgent.
    TQ

    ReplyDelete
  31. Salam sis nak order transparent sticker ni boleh.
    email : hanim@kingsmen.com.my

    ReplyDelete
  32. Salam sis. ..
    Nk order transparent sticker ni mcm mn?..
    Siap label ke?..
    Blh wassap sy
    0125336959-zarul

    ReplyDelete
  33. Salam sis, boleh emelkan kepada saya label2 barang untuk saya lekatkan pada balang dapur saya. Saya nak contoh yang sis dah buat dalam word tu. Tq
    Ini alamat emel saya fizah_eve@yahoo.com.sg

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  35. Salam.. Blh emel kn kepada sy jgk x label2 tuh.. nk tnya jgk.. mana nk beli sticker transparent tuhhhh.. dh lama mencari..

    nurillyaisma@gmail.com

    ReplyDelete
  36. salam sis..ada jual sticker saja x?

    ReplyDelete
  37. Salam dik, boleh emelkan untuk akak nooryusza@ummc.edu.my...terima kasih

    ReplyDelete
  38. salam nak order stickers yg siap berlabel boleh tak .email saya jihaajihan@gmail.com

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum. Nak tanya. Slps step 10 tu mcmna kejadiannya utk dptkan transparent bhg tgh sticker tu. Kan asal putih bila lekat kt balang jd transparent

    ReplyDelete
  40. Boleh emelkan untuk saya juga? Terima kasih

    persona_mia@yahoo.com

    ReplyDelete
  41. Boleh emelkan untuk saya juga? Terima kasih

    persona_mia@yahoo.com

    ReplyDelete
  42. Wahh..rajinnya..memang menarik dan kena rajin la nk buat sticker ni :)

    Jemput ke teratak saya ya!

    http://madamwani.blogspot.my/2017/06/minyak-ikan-paling-tulen-di-dunia-omega.html

    ReplyDelete
  43. Assalamualaikum.. Boleh tak sy nk dapatkan template stiker tu.. Boleh email sy moshiliza@gmail.com.. Terima kasih. Nak tanya balang jenis ni beli kat mne yer

    ReplyDelete
  44. Sis..email kat saya ye srohana22@gmail.com

    ReplyDelete
  45. salam sis, boleh buatkan utk sy x? ni email sy hanifisiti@gmail.com

    ReplyDelete
  46. Salam sis.. walaupun dah lama entry ni tapi saya baru je baca..hehe.. boleh sis emailkan kat saya template ni jugak? wawa_219@yahoo.com. TQ sis :)

    ReplyDelete
  47. Salam sis. Sy nak juga template tu. bole email sy tak? lyna5068@gmail.com. tq

    ReplyDelete
  48. Salam..sis.saya nk juga template tue boleh ker?,nurliana920312@gmail.com.tq

    ReplyDelete
  49. Nk oder sticker2 tu cam garam, aji, gula, asam keping, kicap, sos cili, .. Pm wasap 01112976485

    ReplyDelete
  50. klu pkai printer style inkjet tu nnti ink akan comot pd sticker tu ka?

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close