Monday, June 30, 2014

7 Susun Atur :: sorok penyapu and mop

Korang letak penyapu and mop kat mana ?
kat store ker?
belakang pintu ker ? or 
kat ujung dapur ker..?

umah aku nih x banyak ruang yang leh simpan penyapu and mop bagai
kat ujung dapur pun x der pintu
kalo tak, leh sorok kat situ kan
nak letak kat store
aku ada store yang berkongsi dgn ruang pakaian suami ..
so x sesuai letak situ jugak..

alternatif lain aku sorok belakang pintu jugak
tapi belakang pintu bilik air and belakang pintu tandas



mop aku sangkut kat tandas
sebabkan bilik air orang malaysia ni selalu jew basah
so aku sangkut mop aku kat situ
mop supaya kering
sebab x nak ada  kesan peta-peta air kat mozek

setiap kali nak guna 
kalo nampak tandas tu berair jew 
ambik and mop terus..
dah guna sangkut balik tempat asal..

bila bukak pintu
kompom tak nampak
memang betul2 celah pintu ni..
so tak nampak la..kan
memang tu pun tujuan nya..kan

kat area bilik mandi 
aku sangkut berus and mop jugak
kalo mata dah tak tahan  dengan lumut2 tu
ambik jew.. sambil2 mandi.. hahah



bila dah sangkut akan tergantung macam ni lah
motip aku..
semua nak cepat and senang
yang penting praktical
boleh terus sangkut mop untuk keringkan
so tak der susah2 nak kena keringkan setiap kali and tranfer plak kat store..

sesuai untuk pintu yang jenis lipat 2 macam nih
kalo  pintu yang lipat kecik2 tu tak sure .. 
boleh kot rasanya (kita yng buat dia kan)

and sesuai jugak untuk rumah kecik yang tak der banyak ruang penyimpanan
macam rumah aku..

#sangkutmop


7 comments:

  1. "kita yg buat dia kan"....itu kata2 keramat mak sy tu...pantang kita kata tak boleh, mesti dia keluar ayat azimat ni...hehehe...tak boleh pun jadi bolehhh....;D

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. hehhe... senang kan kalo nak menyental bilik air..semua ada kat situ

      Delete
  3. huhu..bagus jugak letak situ kan...saya selalu pening pikir macam mana nak kasi toilet kering selalu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe.. setakat nih praktical untuk yana guna..:)

      Delete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close