Tuesday, December 9, 2014

6 Kemasan wayar/cable diruang tamu..

hehhe... aku sambung pasal ruang tamu lagi yer.. .ni kira entri berantai la gamaknya.. hahah
kalo korang jemu jangan baca..:p

ok .. pemasangan wall kabinet dah settle.. 
cumanya masalah baru bila wayar2 yg berselirat  dlam kabinet dan plug point jew..

biasalah.. selagi x nampak kemas pd mata aku ..selagi tu la aku berzikir kat laki aku suruh cepat2 buat.. hehhe...

pertamanya...masalah ni lah...

nampak kan.. hehhe
ermm dulu sebab pakai kabinet yg standart tu. so segala 
wayar2 cabel and plug point leh disorok belakang kabinet jew.. 

now.. kena la pakaikan wayar2 ni dengan casing..
dalam entry2 lepas aku penah story..kekdah yg sama jew sebenarnya

untuk kemasan kat dinding.. laki aku yg settlekan..
tapi kali ni kitaorang guna casing yg sama..cuma ubah kedudukan.. and tampal pakai tape jew.. ukur -ukur mana yg patut..

and second problem.. this...




view dr dalam kbinet..
aku tak suka macam ni.. x kemas , tak tersusun...walaupun dlm kabinet..
so ada projek diy kat sini.. heheh.. simple.. projeknya sorok wayar dlm kotak.. hehe

bahan2.. 
kotak dan gunting

kotak DIY  sedia ada dalam stor aku.. baki yg lama2..

bentangkan kotak pastu lipat sendiri kotak tu jadikan kotak.. (erm fahamkan)  pastu gunakan pisau/gunting buat lubang pada kotak.. 

sebab kan aku rajinla sangat so.. aku tebuk lubang pakai gunting jew.. pusing2 sampai jadi lubang yg besar.. hhehe


masukkan pangkal wayar pd lubang yg dibuat tadi..
ukur panjang baki wayar untuk disambungkan pd astro.. 
keluarkan pangkal wayar ikut lubang yg sama..

baki wayar td digulungkan dengan kemas.. aku masukkan jugak wayar lampu dalam nih..

tutup kotak.. done..

hehe.. ok nak lagi cun cari casing balut wayar tu..balut la baki2 cable wayar bagi nampak lagi  kemas 

 tapi tu nanti2 lah..
lain kali aku buat ek.. hahha


ok..done dulu... view full pasal wall aku ni next entry.. sabar ekk.. :p

6 comments:

  1. Replies
    1. kotak tu beli sebab dulu balut perfume dlm tuh..
      so .. kitnap sekotak..dr en.suami.. hahha

      Delete
  2. idea yang menarik.. nak cedok idea ni untuk sorok wayar kat meja komputer saya ye....

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close