Wednesday, January 6, 2016

2 #rumahAzamYana :: Ruang Dapur dapur idaman

hehhe...

kalau ikutkan
impian aku nak renovate dapur aku tu.. hehhe

bukan tak comel dapur yang sekarang nih....
cumanya.. gaya kabinet tu not my tes... + storan pun kurang and tak praktikal sangat..huhuh

ala aku nak pasang angan angan jew nih..
nak kumpul duit dulu.. hope dalam masa 3 tahun nih..
leh la buat renovation ke kan... doakan jew ..

if nak jual nanti..
if la kan..
value akan naik la ckit..kot

sekarang nih pun umah flat umah aku nih, orang jual starting RM180 ribu tau..
rumah kosong

sewa sebulan cecah RM700 ke RM800 sebulan..


dapur umah aku kecik...
so idea yang sesuai untuk dapur kecik nih.. banyaknya aku snap dari ikea..




buat sumber inpirasi..luas ruang yg ikea buat nih.. sama besar dengan ruang dapur umah aku..
nampak luas kan..
padahal.. sama besar dengan saiz dapur aku jew..



yg nih.. kat living indek rasanya..

ciri- ciri if aku berjaya nak renovate dapur.. :p

  1. storan kena banyak and salah satu storan tu kena ada ruang simpan penyapu.. keke
  2. harus praktikal and selesa
  3. tall unit kena ada.. 
  4. memandangkan dapur aku tu lah jugak tempat laundry so kena ada mesin basuh jugak.. 
  5. sinki satu mangkuk or 2 mangkuk (masih dalm pertimbangan)
  6. warna gray atau putih ..
  7. tak nak berkonsepkan open kitchen.. sebab sebolehnya aku tak nak orang nampak aku masak + berasap 1 rumah.. kekke


hehhe.. tu jew dulu angan2 minah jenin ni.. heheh...
so aku namakan dapur aku ni... dapur compact idaman.. kekke

2 comments:

  1. No 1 dan no. 7 tu sama dengan dapur impian saya :) Moga impian Yana dapat direalisasikan secepat mungkin. Amin.

    ReplyDelete
  2. tumpang cari idea jugak.;p

    suka no 2 tu... nampak eklsusif

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close