Thursday, February 22, 2018

1 #rumahAzamYana :: Dapur bila dah nak raya.. hehhe

Seperti yang semua tau
yang dah follow blog sendu nih
yang dah baca proges pasal dapur nih

makanya dah dekat raya 
slow-slow la aku upgred
orang dah nak raya
umah aku tak semenggah lagi ..hehehhe

memandangkan ada peristiwa yang kelakar 
time tu mak dengan adik mai umah
betul-betul sehari selepas kabinet dapur siap dipasang

time tu cer bayangkan umah aku and dapur aku tu macam mana kan
aku kengkonon la rajin masak.. 3 beranak dok dalam dapur tu
aku dengan mak masak
yang adik aku nih plak dok jadi mando dok check sliding door dapur tu
and kemudian g tutup  buka tutup buka sliding door tu..
aku dengan menonong jalan laju je nak ke ruang tamu

and akhirnya..
danggggggggggggggggggggggggggg.... 1 umah bergegar :p
dah.. tuan rumah sendiri yang terlanggar sliding door 

nasib tak pecah ja la.. hahha
kelakar pun ada.. malu pun ada..
kena  gelak pun ada la.. hahaha

kan baru 2 hari siap.. tak sempat nak tinted kan lagi pun sliding tu..
adik aku kenakan aku plak... hehhe

so dalam bulan puasa la baru g tentedkan sliding door tu
puas jugak cari yang betul2 bekenan
and aku cari yang fross macam ni jew..

tu pun aku sendiri pasang. senang ja..
laki g surau. bini mengerjakan benda nih
laki balik tengok dah siap..


sebelum pasang tented see true je kan..
leh nampak beza kan..
so bila dah pasang tented fross macam nih .. tak dak la nampak sangat ke dapur kan
nampak la elegent gituh




tented fross macam nih jew pilihan hati
tak yah berbunga-bunga sangat becoz i tak suka bunga2 kalo bukan tempat sepatutnya
haaaa... gituh


mana nak dapatkan tented nih.. just beli kat MR. D.I.Y , satu gulung RM11.50 panjang 10 meter kot Kalau salah .. maafkan lah yer .. kita tak ingat harga pun bedal jew nih..hahah

tapi seingat aku la.. 1 gulung ni ngam-ngam 1 pintu nih..
cuma lebar jew aku kena trim sikit 

tool untuk project D.I.Y just air sabun yang di bubuh dalam botol spray
dan scraper (pakai tudung tupperware pun boleh)

just spary air sabun pada cermin.. koyakkan plastik lapisan secara sikit-sikit .. sambil-sambil tu  scrap hilangkan bubble ..

selagi belum kering air sabun korang masih boleh ejas if ada tersenget2..

ok tu jew... 

maaf tutorial tak dak na. sendiri buat dari mula sampai akhir.. tau tau dah siap dah

modal untuk projek tented RM46.00 ja..  (3 panel + 1 tingkap sebelah dapur tu.. nanti aku show off ekk..)




1 comment:

  1. Wow suka sangat baca cerita renovation dapur n rumah..
    Melamin pun cantik sbb solid color..
    enSuami suka ni, Ada sliding door glass, utk tutup dapur..

    Impian Tercapai dh yana, tahniah 😘

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close