Monday, November 18, 2013

37 Buat labeling lagi ...

Assalammualaikum

Cuti hujung minggu.. hubby kerja lagi.. bini nya x leh ikut sebab kena settlekan weeding job.. seorang diri la dok angkut beg2 makeup naik flat..ermmm penat ooo, tingkat 5 plak tu.. nasib baik umahnya dekat jer dgn rumah aku..sebelah menyebelah jer.. tapi kena naik keta jugak la.. hahha... Kalo ada en.hubby x la aku angkat beg berat tu sorang2 diri kan.. dah selesai settlekan pengantin comel tu aku bosan gila.. hubby x balik lagi.. so kerja aku habiskan masa sambil tengok tv melipat baju..dah abis melipat sambung gunting labelling yang aku dah print tu..

So sambil2 layan cerita hindustan, Aku gunting la label2 aku nih..design aku google jer.. cari yang mana berkena.. huhuh..so print atas tranparance stiker..

See see.. sambil2 jer buat kerja.. settle dah gunting label2, now nak tampal plak..ermm sok jer lah malas dah.. hahha...


Esoknya.. tampal jer kat bekas comel aku nih.. hhehe ...(comel ker) :p

Done.. 

So susun semula kat tempat asal...

Rakan2 blogger ada tanya mana nak cari stiker jenis ni, mungkin ada kat kedai buku yang besar2..kalo kat bangi nih hingga putrajaya aku x jumpa2 pun.. susah jugak nak cari..(ada kot cuma x tau nak cari kat mana)  sebab tu aku mintak tolong pembekal barang opis carikan and belikan utk aku, sediakan duit jer.. so stiker ni agak mahal sebab aku beli 1 rim..

if ada sapa2 yang nak stiker nih boleh emailkan,  aku tolong belikan and poskan sekali kos peneposan tidak ditanggung... hehhe.. tapi aku nak bg tau ciap2 kalo korang nak print, pastikan printer korang tu jenis laserjet and setkan pada mood label....(if printer jenis inkjet den tak dapat tolong la coz stiker nih macam plastik.. plastik and air kan x geng  huhuh.) 
and lagi satu, silalah doublekan sekali lagi pada stiker yang dah diprint sebab lama2 dia akan tertanggal tulisan..tip aku... potong dulu bahagian kecil and doublekan lebihan stiker..dah tu baru guntingkan ikut design yg telah dicetak... tu jer.. so pk dulu sebelum beli.. heheh

bye tu jer..

37 comments:

  1. wah kemasnya. Sangat rajin, mana nak dapat transparent sticker tu ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq, yank.. kalo nak yana boleh oderkan..emailkan jer kat email yana

      Delete
  2. kemas...gigih betul ye. 1 rim tu brp RM?

    ReplyDelete
  3. adoiiii ni kene yg rajin terlampau je then byk barang nk label...Pn supik xmasak sangat..so yang ada hanya garam kunyit n gula je....nk label pon 3 je huhuhuhuhuhu ~pn supik~

    ReplyDelete
  4. cantiknya stiker tuh...kemas jek nampaknya...huhuhu..hope di beri KC kekuatan untuk buat benda yang sama..huhuh

    ReplyDelete
  5. bagus yana.. :) kemas dan tersusun.. cantik.. :)

    ReplyDelete
  6. Yana...cantikla!nk order gak sticker camtu bleh?email norazimah.tajudin@gmail.com...huhu tq,

    ReplyDelete
  7. Yana..nak tempah terus print kan boleh tak..?? Bg jer sebut harga yer.. kalausudi lah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah..sis nak design cam ner.. barang apa yang nak dilabelkan.. email kan jer lah yer..senang.. kekke

      Delete
  8. Yana..mana nak cari bekas2 kaca isi garam gula tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yana beli kat nilai. Rm1.50 jer time tu..tapi nak g beli semula x der plak.. habis.. ermm kat kedai rm2.00 ada..yank..

      Delete
  9. siyes mmg cantik dan kemas.. =D nk tanye mane nk dpt contoh design tu ye.. kalo tak keberatan boley bagi link dia thanks... thanks yana !

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe ... i google yank.. ni link nyer http://www.google.com/imgres?imgurl=&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.organizinghomelife.com%2Farchives%2F4294&h=0&w=0&sz=1&tbnid=DdYfeU6jiTPUPM&tbnh=173&tbnw=291&zoom=1&docid=YFXFR84cgJHqnM&ei=km-MUt-uKI2JrgeZ8oGQBg&ved=0CAIQsCU...

      Delete
  10. cik yana.. menariknya.. tapi oleh kerana benda yang nak dilabel belum dikemas..maka kita tak dpat la nak join semangkuk.. satu rim ada banyak kan... lenkali mak singgah sini lagi... hehe.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh tq.. yank... tak per lain kali boleh join sekaki... kekke ahh.. ah.. ada banyak.. ok datang la selalu.. hehhehe

      Delete
  11. menarikk sgt! kemas dan cantik pulew tu..heee....

    ReplyDelete
  12. cantik sangat bekas2 tu semua. tambah plak dengan label yg cantik lagilah cantikkk sangatttt!

    ReplyDelete
  13. gaaaaaaaaa cantiknyaaaaaaaaaa yanaaaaaaaaaa.....SERIUS!! blh dicuba cari ni.....aaaaaaaa sukaaaa sgttttt.....:))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaah... bekas comel ker yana yg comel.. kekekke... ok selamat mencuba cari..

      Delete
  14. inilah yang saya cari....kertas sticker tu waterproof la kan...

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum yana....
    Mane nk beli stickertu....
    Sy ade yg kertasje...plastik xjumpe...
    Beli kat yana je bolehke....

    ReplyDelete
  16. cantik sgttt.. i memang suka.. dah byk kali i tgk post u nie.. memang terpikatttt... yana kira mcm maner kalau sekali dgn label? email boleh? fazila.gg@gmail.com.. thanks

    ReplyDelete
  17. Yana..Nana berminat lah..boleh bagi harga +60133731385

    ReplyDelete
  18. Yana..Nana berminat lah..boleh bagi harga +60133731385

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close