Wednesday, February 21, 2018

4 #rumahAzamYana :: kabinet untuk dapur.. apa pilihan aku..

ok ...
hai ...

aku sambung balik ekk
27.04.2017 ni kira semingu 2 selepas bahagian pertama and kedua dah settle
iaitu pecah dapur..and bina dapur baru

bahagian ketiga pasang kabinet plak
perbincangan dah buat 1 minggu sebelum 27.04.2017 tu
dah setuju dengan price and pilihan warna untuk kabinet

makanya jeng jeng jeng....
warna putih ja aku pilih..

motif semua orang tahu, sebab nak nampak luas
untuk rumah flat dengan keluasan 750 sqf dan dapur sebesar 6 kaki x 10 kaki panjang
pilihan warna putih paling sesuai untuk dapur aku ni
aku pilih jenis Milamin sahaja walaupun dalam hati nak 3G , Glass ker semua yang cantik2 tu kan

tapi bak kata orang ukur baju dibadan sendiri.. hehhe
banyak kedai aku masuk survay
tanya harga.. tapi pilihan mesti lah yang murah under bajet gituh.. hhaha

pic diorang bawak masuk barang and siap kan kabinet tu
aku tak dak. sebab kat opis
ni kes kira percaya 100% kunci tinggal kat kontraktor.. balik tengok separuh dah siap..

lagipun aku rasa diorang tak leh buat kerja kalo tuan rumah ada sekali... hahah
lagi sekali kerja last minit sebelum diorang balik indon..
cuti lama katanya..



kalau ikutkan ni pic day 2  sebab papan tu untuk kabinet 
yang aku mintak tu baru separuh dipasang

time nih aku siap ukur ketinggian untuk setiap rak 
sebab tu ada tupperware kat situ.. haha

lagi satu aku suruh buat kabinet sampai shiling tapi.. jauh dari jangkaan diorang buat sampai atas tu ja

so next day aku komplen and diorang just cover je bahagian berlopong tu.. 
so seperti yg dijangka..
apa yg kita nak tak semua dapat..
sedih duk tepi bucu katil la ... hahah


kerja kerja mengelap and last finishing ja nih
time nih aku sengaja balik awal and tengok progres macam mana





kemas -kemas sapu sapu 
tu ja.. dah siap pun 3 hari

tapi sebenarnya ni tak berakhir disini.. hehhe

4 comments:

  1. Betul..untuk dapur yg ruang nya terhad..kene pilih kalau lembut... putih pun ok..asalkan rajin mengelap... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh.. kan kena rajin sikit.. warna putih ramai orang tak nak tapi sebab kit asuka kan semua boleh.. hhehe

      Delete
  2. cantiknyerr...betul tu..cam kes kite jgk...KC terbengkalai...pastu x siap2..sakit hati.. ni dlm proses nak cari kontraktor baru..mmg ape yg kite nak tu..bila dah dpt..kdg2 x memuaskan hati.. geram pun iye jgk..sampai x lalu nak wat entry pasal tu... semoga dipermudahkan urusn sis yer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe..tq sis.. KC kami tak terbengkalai pun sebab buat dengan lain-lain contractor.
      bab 1 and 2 buat dengan kontractor lain.. KC kami cari kontractor lain.. saja ja cari contraktor lain2.. heheh

      Delete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close