Friday, October 14, 2016

0 #teroback:: Makeup Class With Alha Alfa

heheh... makeup class yang dah lama aku join..
tahun lepas rasanya...
memang kumpul duit untuk joint kelas ni


if korang-korang kenal makeup artis alha alfa..
yang tredmark dia #makeupmanis-manis tu pasti tau sapa yang aku maksudkan..

sebabkan suka sangat dengan dia punya touch
so aku joint kelas personal dengan dia..
one to one .. aku sorang jew anak murid dia time tu..
aku kira sesi pagi la.. sebab petang tu ada lagi kelas..

nak tambah ilmu makeup lagi..
hahha...


pelanggan kita macam-macam.. makeup pun ikut trand
so as mua nak tak nak kena selalu praktis and kaji makeup
trend sekarang...

now.. 'barbie dool look tengah in.. and
no makeup-makeup jadi pilihan.. and terkini yang ada gliter2 tu..
macam macam tau..
and lagi-lagi terkini tak tahu la macam mana...

zaman aku kawin dulu smoky eye jew....

hasil..dari pembelajaran
model .. adik sendiri..
saja aku import mai dari kedah...

thanks sis... muahhhh....






gambar semuanya ehsan dari camera iphone cikgu
tq alha... good luck for your new makeup studio..


Monday, October 10, 2016

0 #Dramakorea :: Scarlet Heart

ehhe... saja jer gedik arinih nak review drama terkini kat Astro 393..
sembang-sembang kosong..
tetiba jew kan...
drama nih tayang serentak kat korea and kat kita. nih ha..
so orang korea tak leh rrr nak eksyen diorang tengok dulu dari kita ker apa...
wahhh gituhhhhhh :p


aku memang suka sangat tengok cerita-cerita korea..
tambah-tambah kalo cerita yang fiksyen sikit..pastu ada aksi sikit..
lagi best kalau melibatkan sejarah-sejarah negara korea

perebutan tahta , berapa ramainya  anak-anak raja dulu-dulu
isteri , gundik .. semua la... and bonos is..
diorang ni handsome and cantik walaupun ada yg plastik.. hehhe

and kalau ada yg terlebih cantik tu..
aku rajin plak g google.. muka diorang tu original ker tak...
wahh gituh.. gigih sangat aku nih...

tapi nama aku tak hafal..
setakat suka tengok jalan cerita jew...
tak dew la fanatic sangat...

and diorang punya editing cantik sangat..
view satu2 tempat tu macam real jew aku nampak..
sebelum cerita nih.. drama the six dragon pun view dia cantik... descendants of the sun , K2, W two World editing aku bg 5 bintang...macam ko tengok flim... hhehe...





jgn lupa malam ni yer.. kul 9.00 malam..
tayangan serentak dengan korea..
saluran one HD 393
arinih episod 14.. rasanya...


ok tu jew... 

Friday, October 7, 2016

1 HOLIDAY :: Ke Melaka la kiteeeeeeeee....

hehhe...

trip percutian singkat laki bini
hehhe.. dekat jew aku g..
Melaka.. bandaraya bersejarah... hheheh

plan nak g jalan johor kononnya
tapi... memandangkan ada job kat melaka jugak..
so double bonos la..
bekerja sambil berjalan kekdahnya...


and plannya dah cantik nak jalan- jalan semua tempat
tapi silap aku.. aku banyak jalan kat dalam mall jew dulu..
niatnya nak settlekan bahagian dalam..
pastu baru nak keluar jalan2 kat luar plak

pastu kuar2.. dah nak magrib
so nak naik kat atas tu dah tak sempat..
ramai dah turun

bergambar kat bawah2 jew lah dulu
pastu.. merasa naik gak lah beca tuh..
hahha..

silau mata-mata aku..
hehhe...

dah besar panjang baru merasa naik beca..
naik beca dari bandar ke jonker street jew

harga dalam RM15.00 ke RM20.00
ok lah.. diorang cari rezeki dengan macam tu..
so price tu kira ok la bagi aku.. cian diorang dok kayuh.. hehhe
beca dengan melaka kan jadi trademark... so naik la... hehhe

aku rasa jonker street tu tak der penghujung..
tak sampai2 penghujung pun.. dengan ramai orang hehhe

ala cuti hujung minggu + awal muharam..
memang la ramai..
time2 nih la orang nak jalan bawak anak2 jalan...

tapi sebabkan memang banyak lokasi aku tak g lagi
maka aku rasa akan ada trip kedua.. hehe
nak cover balik banyak2 tempat yang aku tak g tuh..


river cruise pun tak sempat naik tau...huhuhu







see banyak gambar dalam mall je...
beli selfie stick senang... sendiri2 jew lah ambik gambar...

ok tu jew..














Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close