Thursday, July 31, 2014

6 diary raya yana #balik ganu la kiteee..

Raya tahun ni
aku beraya kat kampung ganu... hahahah

yer kat ganu.. kampung laki aku la...hehehhe
sebab tahun nih giliran beraya kat ganu plak...
maka aku speking ganu la sepanjang dok sini.. 

kitaorang buat keputusan nak gerak ke  ganu..
ari sabtu pagi, kul 7 dah gerak

jalan sekitar bangi time tuh..
ok la.. dah kosong jugak.. mungkin ari jumaat dah balik.. x pun diorang lagi awal dr aku gerak.. agaggag...

tapi......
masuk kl jew
sebelum sampai tol gombak lagi
aku dah nampak
banyak la keta bersusun
aku laki bini , dah sejam lebih kat situ
punya la jemm
padahal baru kat kl jew tuh

cari jalan altenatif
tu pun rojer la kawan2 yg dah gerak awal
kawasan mana jem
leh elak dr join dlam jem tu kan...

sebelum masuk tol gombak
kitaorg ambik susur ke uia kot
keluar ikut janda baik
jalan kampung jew tuh
dah macam nak g tasik pedu
pening aku dalam keta
berbengkang bengkok jalannya
redho jew lah

kalo raya x jem
x der suasana raya la gamaknya kan... huhhu

kul 11.30 pagi, sampai temerloh
beratur la tunggu giliran nak masuk tandas
sempat la berbual dengan kakak sebarisan toilet tu.

dari sabak bernam katanya
nak balik ke pahang
kul 1.00 pagi semalam bertolak dr rumah
kul 12.00 tghari  masih kat temerluh
dah 12.00 jam ko....baru kat temerloh

padan la mata memasing macam panda jew..hehhe

kat temeloh
tukar driver
aku plak bawak
bagi peluang laki aku tido
tapi non hado dia nak tido
ermmmm. ..

alasan x logik
nanti ayang bawak laju...
ok fine.. laju la sangat bini abg ni, bawak kan...:p

aku drive sampai kat jabor jew...hehhe
situ dah start jem..
sepanjang perjalanan
semua dah tukar driver

kaki aku pun dah kremmmm
cer bayangkan meter 0 km perjam jew..


tup2 kul 8 mlm dah sampai ganu
total perjalanan 13 jam
berbuka dalam keta jew
berbekalkan roti nan baki sahur semalam
heheh


macam tau2 jew
bawak bekal siap2..
alhamdulillah. .sampai..

tapi...mood
makkkk...
nak balik kedah.....sob sob sob...

#cerita raya ganu


6 comments:

  1. Hmm,,, patikan taun depan balek kedah (2015)yer,
    dah siap berangan ngan mak.. nak buat banyak kueh, nak tukaq langsir, nak buat macam ang dengan kakta ada dulu,,, hihi
    patu pasang pelita,, lampu liplap,, waaaa,,
    patu pakai baju calour yng sama,
    syoknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. yer lah insyallah...:) ang stanby cuti la..

      Delete
  2. selamat hari raya Yana...maaf zahir batin

    ReplyDelete
  3. haha.. samelah lah kite.. tapi lagi haru.. dr kg en suami, pekan pahang nak balik ke ganu kiter hari sabtu tu jgk.. 10 jam travel.. meriahh kari jem di jabor hway..

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close