Tuesday, April 22, 2014

6 Reward diri untuk custumer + nasib tukang makeup

Assalammualaikum

Tajuk panjang.. saja nak bebel panjang harini...(isu ini tiada kaitan yg hidup ataupun mati. kalo terasa diri, muhasabah diri jew.. ok ayat sentap ckit)

Yup.. sesekali berbelanja besar untuk customer aku.. peh pengsan jugak nak bayar.. haha

so pas makeup custumer dekat sungai ramal kajang. Hubby ajak g midvalley.. hehe bagai orang ngantuk di sorong bantal la. .aku memang suka window shopping ni.. hehe

Dalam keta bajet nak masuk semua2 ni.. hehhe

  • MAC kaunter
  • Shu uemura Kaunter
  • Ingot Kaunter
  • Nar kaunter and wajib masuk Daiso...  Haha. .

So last aku masuk Shu uemura and inglot jew. Nak cari eyeshadow yg aku nak tu, tapi  x de stok lagi.. lambat benor nak masuk stok.. dah berapa kali g pun x der jugak...

. ..and masuk plak Shu uemura. . And hasil tangkapan

all this... hohooh... kebanyakkan nya nak tambah 2 3 item yang dah nak abis...and gatal mata g beli plak lipstik.. and foundation baru

pehhh..memang cantik la lipstik aku beli ni.. semua untuk costumer aku.. dah try dah.. yg penting long lasting..opps gambar x der.. nanti aku up cerita lain pasal lipstik ni.. 


and total untuk semua nih...  RM835.00
haaa. ambik ko... nak pengsan membayar..

tapi ni semua  untuk custumer, harus la bg yang terbaik and kualiti.. and yang pastinya korang or bakal custumer tu kena la paham kenapa aku as mua + mua2 lain cas mahal2 kat korang..

Aku, tukang makeup pakai yang imination jew..

opps.. tak mahal sangat kot.. Kat KL aku rasa ni harga yg paling berpatutan..kalo korang tanya price kat makeup artis celebrity lagi mahal kot. mau cecah ribu.

and jangan plak yang tanya.. 
  1. ermm sis saya nak makeup nipis jew and natural jew.. harga sama jugak ker?
  2. kalo nak trial makeup harga sama jugak ker?
  3. Naper sis makeup model lagi cantik dari makeup pengantin ?
  4. and yang paling pelik.. sis saya nak sis makeup saya jadi macam artis nih.. ?

Pehhhh... tak tahan aku.. menjawab persoalan pertama and seterusnya

  1. ermm.. iff korang request la macam mana makeup pun.. aku tetap guna bahan makeup yang sama.. berus yang sama. tukang makeup yg sama yg kena tahan berdiri yg lama..and masa aku yang kena tunggu korang yang baru siap mandi. yang baru nak gerak dr rumah and bla222 
  2. yer.. trial ke tak, harga sama jew aku cas.. and berkait rapat dengan jawapan pertama
  3. haa.. paling tak tahan ayat nih.. ermm.. harus la diorang model and konfident lavel diorang tinggi nak naik pentas ok.. . aku makeup macam mana pun diorang redha jew..biar mua tu bebas makeup kat muka diorang.. tu la namaya mua mengekpirasikan  seni. :p (peh ayat) . tapi if pengantin sendiri tak yakin dengan diri sendiri  + mua yg dia pilih..macam mana.. ,mua nak makeup pun jadi takut..ada tu tiap2 hari and minggu tanya..sis nak makeup macam nih..and bla22..and siap kutuk mua lain lagi.. (pehhh tension, baik cansel terus pelanggan macam ni, rasanya aku pun dah kena kutuk jugak ni)
  4. ermm memang tak r.. mustahil aku leh makeup korang bertukar jadk artis.. aku tukang makeup ok.. bukan tukang pembedahan plastik.. hehhe

ok dah aku membebel pasal tu.. aku pun still belajar lagi.. banyak yg perlu dipelajari..and harus jugak terima kritikan and pandangan pelanggan utk tingkatkan mutu makeup.tak der la pulak aku kata ,aku makeup dah cantik dah..and aku nih x leh terima pendapat or kritikan kann...kalo aku the best dah lama menang competition hheh... ok ok... dahh.. 


disebabkan aku beli agak banyak.. hheheh so pihak shu bagi kat aku free gift ni



ermm.. ok jew .. harus diterima dengan hati yg terbuka keke


nota kaki :- aku insan biasa.. hehe sesekali bebel kat blog sendiri tenang rasa hati..xoxo

6 comments:

  1. tgk cara yana mekap...mmg cantik...tak payah nak jadi artis bagai...kalau yakin dgn hasil keja mua.....confirm cantik mengalahkan artis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. makaceh irjune... hehhe tu lah macam2 costumer ni..

      Delete
  2. Berhabis utk customer nnt tuhan tlg kite plk kn.

    Mekap yana cntek je

    ReplyDelete
  3. patutt la x nak makan.. hihi

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close