Thursday, December 5, 2013

9 Magic di dapur.. ahhh pening mana nak letak

Assalammualaikum

Ingat tak aku ada up entry pasal water dispenser tu.. tak ingat ekk.. tak per ada kat sini.

Makanya.. ari sabtu yang hening.. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz hehhe ok ayat poyo disini....

ari sabtu arituh aku g la jalan2 jew.. x der niat pun nak g beli sebab duit x der lagi.. gaji lambat kan.... hahha ok alasan ...  jalan2 kat econsave, jalan reko tu.. ada 1 stall yg jual2 barang cam water dispenser. . Sebelah pintu masuk ajen2 brand magic.. and pintu keluar coway. . dua-dua brand yg aku dok aim.... macam tau jer aku dok cari kan..hahaha

So alang2 dok kat situ aku tanya la lagi.. hahha kuat bertanya aku nih.. biar puas hati ckit.. aku berkenan yg aku survay kat tenet tu.. tanya harga and buat perbandingan harga dengan tenet punya sama yew RM998.00 mintak kurang dah tak dapat, and model yang aku kenan tak der stok la pulak..huhu.. ok tak per..

So g cari kat warta plak.. haha.. again buat2 tanya. Nak dengar jawapan sama x dgn saller sorang lg tuh.... so sama jew.. tapi yg nih macam kurang dpt informasi . kalo tanya baru jawab, kalo x tanya dia diam jew lah.. harga harga asal dia letak RM1000.. pehh... 2 hinggit beza dengan kedai fist.. ermm dill- dill harga dia bg lagi murah dr kedai awal yg aku g tuh.. .. ermm banyak gak dlm 100 beza.. so stok pun ada jew tapi agak limited.

so deside beli, tapi duit tak der lagi.. hubby bayar jew dulu deposit.. rm 50.00.. ermm nak yg tinggi or rendah (table top) ahh.. pening...masalah jugak ni.. kalo yang tinggi aku tak yah pk kat mana harus diletak..kalo rendah mcm mana pulak.. so ambik yg rendah, murah ckit jew.... satu penyesalan disitu coz aku kena pk mana plak nak letak.. top dapur aku dah la kecik jew.. dia plak besar gedababak..

see see see besar jugak.. masa aku tengok kat sana nampak macam kecik jew... ahhh..tension dah  sama besar dengan peti ais..dah jadik kecik aku punya dapur yang memang dah kecik tu.
so solution terpaksa korbankan meja/almari kat depan tuh untuk letakkan kat dapur nih sementara waktu.. hope sementara waktu aku nih tak la jadi bertahun2 waktu..huhuh

abg tecnisyen nih mai pasang kat rumah.. time 6.00 petang 25/11/2013 time gaji hehhe... so dia tarik wayar dari pili air untuk mesin basuh jew..port paling dekat dengan bekalan air and plug. paku and kemaskan mana yang patut.. terpaksa bersabar dulu untuk letak casing sebab dah plan nak ubah susunatur barang2 nih.

done install and diberi taklimat la ckit cara nak guna.. 

9 comments:

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close