Tuesday, October 22, 2013

8 Awning rumah- ermmm ....

Assalammualaikum

Ni pasal rumah aku yang x abis lagi and x kan pernah abis.. hehhe ermm ni kes minggu lepas, hari jumaat yang indah.. Petang tu kan hujan lebat, mula la pk, aku dah tutup tingkap ker belum ekk.. ? sampai jer rumah, masuk bilik.. ermm dah banjir.. ahhhh... tension dah la kena ujan. balik nak main air lagi mengemop lantai.. ermm redo jer lah..


see.. see.. see... ni lah rupa tingkap dibilik utama.. problem yang aku alami  bila hujan  lebat. banjirlah bilik tuh ( heheh x la banjir sangat tapi basah la jugak..kah..kah.. kahh :p) masa aku sampai rumah, air laju jer menitis..macam air terjun.. (hah ni tipu ckit)

 jernih jer air kan?..kalo letak ikan boleh hidup ni.. jentik2 lagi la suka duduk... hahhaha..  so jangan ternak jentik2, bahaya.. huhuh


maka dinding pun akan basah la jugak kan

gagahkan diri nak snap pic ni.. see see awning aku  ermm 

ok, rumah flat aku ni di tingkat bawah sekali.. kira level 1 la, bawah sekali kosong (parking moto).. aku rasa la..masalah aku ni mungkin boleh dikurangkan kiranya umah2 lain pun pasang awning kat rumah diorang.. hehhe.. so air ujan kena awning diorang dulu baru la kena kat awning rumah aku.... hahahha (hehe boleh tak pk gitu.) insyaalah ada rezeki nak tukar awning baru..kumpul duit ckit2.. mana tahu allah permudahkan semua urusan.. amin.. so sabar jer dulu yer..redo dengan keadaan sekarang lagipun hujan kan rahmat..


tapi aku tak berapa nak redo dengan kes nih..tension jer rasa.. ni tak kira hujan lebat ker hujan kecik-kecik ker, service astro gini jer sokmo.. kalo lewat bayar, mula la nak potong line,dah bayar , siaran yang sama jer dok ulang.. erm.. kepada pihak astro yang baca blog aku nih sila UPGREAD SERVICE ANDA  ( hahah.. jangan perasan, tak der nyer diorang nak baca)

ok bye tu jer..

8 comments:

  1. yg part bawah tu semua orang ada masalah..hihih

    ReplyDelete
  2. ASTRO kn kebiasaannye akan jd cmtuh bile time ujan,,kekadang klu kite kat bawah xujan lg..dkt atas tuh da ujan tuh kekadang line astro mcm tuh..uma TB pn same jee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kira masalah 1 malaysia la ni kan.. hhehe :p.. time nak tengok cerita best keciwa la jugak ..

      Delete
  3. tu lah astro ni.. too much kan!! :)

    ReplyDelete
  4. Yanaaaa...sama dgn saya.saya x auwning.rumah sewa.owner xnk ltk.slalu susah bila ujan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhe.. x per sabar jer dulu yank.. umah sewa memang susah ckit..sabar ekk.. nanti dapat rumah ada tanah..Insyaallah

      Delete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close