Friday, September 27, 2013

2 Kena cari jugak oksigen...

Assalammualaikum. . Ni kes semalam. Huhuhu .. cian kat ikan2 aku, kehabisan oksigen (hehhe)
Sampai jer rumah, pam oksigen aquarium ikan bising yang amat, ejas2 pun still bising jer. Ermm motornya dah rosak kot. (nasib baik masih lagi beroksigen) Ok aku biarkan dulu sampai en.suami balik and suruh dia ejas..

Ok dia pun repair la kononnya.. pun gagal. Kali nih lagi teruk terus x kuar buih.. hhahah so mcam mana ikan aku nak bernafas nih..(bertahan la sampai esok yer ikan)

So esok petang balik dengan harapan nak g kedai ikan beli pam la. En.suami ajak g pasar malam tapi aku nak g kedai ikan. So masa g pasar malam aku x berapa seronok nak membeli sebab dok pk ikan jer. (tapi sempat jugak rembat sehelai baju  geeee :P)  So ajak en suami g terus kedai ikan jer, malas x larat katanya. (Keciwa rasa hati). So balik la rumah balik... dah sampai rumah (dok pk ayat yang  sesuai untuk kuar rumah semula) aku try mintak izin nak kuar balik nak g kedai ikan. Aku kecian sangat kat ikan2 aku. Kira sehari suntuk x cukup oksigen. 

Dialog lebih kurang antara aku dengan encik suami... heheh (peh berpeluh jugak nak cakap dengan en.suami bab nak kuar sorang2 nih)

Aku         : Abg...ayg nak kuar kejab bole.. geeeeee :) (buat suara manja2 and sedih ckit haha... :))
En.suami : Nak g mana pulak.

Aku : ermmm..heheh nak g kedai depan tu jer..

En. suami   : nak beli apa.. 

Aku   : erm.. ada la..boleh ke tak ni.. huhuhu

En.suami   : bg tahu dulu

Aku   : ermm ayang sebenarnya rasa bersalah sangat kat ikan2 ayang tuh. boleh tak ayang nak g kejab jer beli pam. abg tak ikut pu x per , ayg g sendiri.. ( peh ayat.. nak cakap dengan en suami pun kena susun ayat )
en.suami   : nak g dengan apa

Aku   : dengan keta la, kenapa? ayang mana ada lesen moto.. hehhe
En. suami   : ermm , x per lah jom lah kita g kejab. kalo g dengan keta, kul berapa nak sampai rumah, jalan jem ni, orang dah balik kerja.

aku: yer ker , betul nih.
(dalam ati dah bunga2 terus capai tudung and helmet) hhhehehe


so hasil ni tangkapan kat kedai ikan (nasib baik tak tutup lagi kedai) 

ni. beli jugak. weekend food block. balik kampung bg ni jer.

ok. dah dapat pam. semua baru, pam RM18.00, wayar semeter RM1.50 and yang warna warni tu dia punya bubble RM0.50

ok balik jer. terus bg pernafasan baru kat ikan2 aku nih.. alang-alang tuh terus tukar air baru..  (tq en. suami)

hehhe..suka suka suka. ni jer lah terapi dikala kesunyian dan kegundahan.. hehe (peh ayat poyo) 
orang kata kalo bela ikan dalam rumah elok. susah nak kena benda2 jahat (minta dijauhkan- setahu aku ikan puyu jer) tapi aku lebih kepada terapi jiwa, bila aku tengok ikan jer sejuk jer hati and tenang jer jiwa. Hhehe



2 comments:

  1. cik hani xde bela ikan kat sini.. kalu kat rumah mak kat kampung banyaklah akuarium..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik hani..hhehe mulanya yana nak bela kucing tapi x dapat green light dr en.suami.katanya rumah flat susah.kecian dia tekurung jer.. so bela ikan jer lah, hehhe :)

      Delete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close