Friday, September 20, 2013

2 Organize - all about my home document. .

Assalammualaikum...
Pejam celik pejam celik dah hari jumaat. Cepat jer masa berlalu. Memandangkan hari nih hari jumaat, time rehat agak lama.. so plan aku nak organize semua dokument2 berkaitan rumah.. so kira hal ehwal bil2 . Aku pernah guna teknik yg sama untuk susun fail peribadi kat sini...( so angkut semua bil g opis kekeke...  :p) 

mulakan dengan mengumpul semua bil2. Bil air, bil elektrik, cukai pintu, astro and bla bla bla... :p

aku just guna excel jer untuk labeling, print and potong part yang diperlukan jer..

dah potong lekatkan kat file divider. (nak pakai double tape pun ok) jadi lah macam kat bawah.. hhhe


  aku tulis detail/tajuk untuk setiap bil supaya senang selak part yang nak nanti ( haha tulisan )

check list pun kena buat jugak.. heheh.. so bila dah bayar tulis kat kertas ni
 
ok ambil semua bil tadi and susun ikut categori

kebetulan aku ada beg nih..(x sure sebab apa beli)  so aku deside nak gunakan untuk diletakkan bersama dlm fail.

so buat lubang guna punch..(pakai gunting pun boleh sebenarnya, x kisah la janji buat lubang :p)

so dah siap dilubangkan boleh masukkan dalam fail. semua alatan tulis, aku masukkan dalam beg ni.. (motif buat macam nih sebab nak senang.. ambik 1 fail jer. x perlu bawak bekas pencil hehe)

-done-

2 comments:

  1. part yang attachkan sekali pencil case dalam fail tu mmg betul betul tips genius..boleh tiru sini laa. senang..tak payah nak bawak pencil case asinng2..nanti ada je yang tertinggal la..jatuh la..kanssss

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close