Friday, September 13, 2013

6 {Projek d.i.y} Magnetic memo ( memo melekat.. hahha)

Assalammualaikum. . Hhehe tajuk entry..(ayat x boleh blah).. tu jer tajuk aku boleh pk.. kkeke x kisah la pasal namanya yang penting hasilnya...kan..kan..kan...

Teknik aku sebelum nih ujung bulan g selongkar dapur, cari barang yang dah abis. Tulis kat kertas..nak beli, baru nak selongkar barang.. (tak de perancangan betul la ko yana)

Aku terfikir nak buat 1 benda yang mudahkan aku untuk beli barang keperluan dapur nanti. Pernah terfikir nak pakai whiteboard tapi ruang dapur aku tak mengizinkan and lagi satu kena tulis semula kat kertas.. (hahah sebenarnya part yang tulis semula tu yang malas)

Erm...  so.. ni plan aku..

1. Sediakan magnetic sheet ( aku beli kat kedai buku) 
2. Memo pad (saiz sedang2 jer)
3. Salotape/atau double sided tape


Magnetic sheets, pisau, pembaris, gunting, double tape (ni barang wajib ada)

Mula2. Ukur dulu. Bg sama saiz dengan memo pad. Potong pada bahagian yang x perlu

now. tampalkan double side tape pada magnetic sheet and lekatkan pada belakang memo pad tadi.

dah jadi cam ginih..

part nih nak skip pun x per.. nak tunjuk seni sikit pun x per.. depend la kan..
ermm.. tajuk buku reka sendiri..(ehh macam x sesuai jer-hantam jer lah, aku and en suami  jer pun nak baca.. hehhe)

haha.. siap..letakkan ler kat peti sejuk and kompm2la kena sediakan pen jugak..(pen tuh pakai magnetic sheet jugak buat lubang and masukkan dawai.)


selamat mencuba .. (hahah ada ker orang nak cuba.. x per x per.. sharing is caring)
-xoxo-

6 comments:

  1. magnetic sheet tu mmg blh digunting ke dear? tak keras eh?

    ReplyDelete
  2. boleh gunting yank.. lembut jer.. boleh dilentur.

    ReplyDelete
  3. saya buat lebih kurang macam yana gak. tapi saya cuma guna fridge magnet untuk hold memo pad....

    ReplyDelete
  4. rajin nyer..saya pakai white board magnet kecik jer lekat kat petiais.. :)

    ReplyDelete
  5. rajin.. sy pakai fridge magnet je..
    jom berkongsi ilmu
    http://www.freevitamin.my/2013/09/cara-makan-set-kurus-shaklee-untuk.html

    ReplyDelete
  6. nice sharing..cik hani tak try lagi DIY ni..kalau nk beli barang baru terhegeh2 nak listkan..hahah

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close