Friday, September 6, 2013

2 Rumah Baru (part 3)

Assalamualaikum...

post hari nih aku nak cerita pasal rumah baru (x habis2 lagi ker yana) huhu..

ni part 3.. part nih aku nak review semula time mula2 pergi tengok tuan rumah
and rumahnya sekali.. hehhe bijak tak.. ? :p

harga asal. ermm 100k ++  la jugak..
tengok rumah ..and snap beberapa keping pic 
(puas ati ,sebab aku masuk nanti x yah nak oter apa2 dah)

kira cuci kaki la

ni ruang dapor. ruang ni la dulu aku berangan nak pasang CK- Cabinet Kitchen moden punya.. hahah tapi tak per lah rezeki dapat yang nih ...lagi pun  x rosak pun .. kondisi tip top.. hehe sabar jew.. kot-kot rezeki dari langit leh renovate :p


ni ruang tamu..  ok no problem..puas ati ada siling and lampu downlight. tingkap dah siap tukar baru and semua bilik ada almari..berbaloi dengan harga 100k++ tuh 

kita orang dapat kurangkan kepada XXk jer.. (Kredit untuk en.suami sebab pandai mintak kurang.. heheh..)

now... ni dril rumah. pic toilet, bilik (sama jer macam lain2 rumah flat, standart)

kesimpulannya - bagi aku memiliki rumah flat kecil macam nih pun dah memadai daripada aku dok menyewa..(bulan2 tetap bayar amaun yang sama) and aku nak deko pun senang tanpa rasa takut2 (rumah orang kan,nak tebuk lubang pun dok pk) and kompom2 la rumah dapat kat aku.. hehhe 


misi sekarang yang masih on going nak cantikan rumah macam kondo.. (haha mcm dalam tv tuh hahah ... amboi yana.. berangan nampak) 

ok, done part 3.



2 comments:

  1. Alhamdulillah..Yana dah dapat rumah sendiri..Cik hani dengan suami masih belum ada rezeki nak ada rumah sendiri,,masih menyewa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah yank.. erm rezeki kitaorang dapat rumah nih..tapi x la besar. angan2 nak rumah ada tanah tuh mahal ckit kat area bangi nih so rumah flat jer dulu. ada rezeki nak jugak rumah ada tanah.. hehhe

      x per hani.. yana dulu menyewa jugak hampir 2 tahun.. insyaallah ada la rezeki nanti.. :)

      Delete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close