Huhuhu... x pasal2 aku kena marah..x tahu sebab and punca.. aku jugak kena marah.. ermmm...
Please lah.. puan ... u tau x berbahasa di telefon ker.. ermm.. tuh lah kakitangan kerajaan patutlah selalu kena komlen jer sokmo.. ( x semua lah-tapi aku highlight kat seorang perempuan nih jer)..
Situasi perbualan telefon tadi.. (3.09.2013) 9.00am
Kringgg.... kringgg...
Aku : hello..
Puan x : hello, erm.. armm.. siapa yang call saya tadi yer tanya pasal no aduan..
Aku : (@#$&*% £=) x sure la puan, puan nak call siapa yer and berapa no ext nyer...
Puan ×: dia suruh saya call no 53xx.. pasal no. aduan
Aku: maaf puan.. sini pejabat bla..bla..bla..and no ext kat sini 5xxx..
Puan x : abis tuh macam mana.. (nada suara marah)
Aku: puan call la no yang puan sebut tadi. Puan salah pejabat nih..
Puan x : korang buat kerja macam mana nih.. - nada marah .. (terus letak tepon)
Aku : @#$/^*€£¥ -
End nyer aku yang naik marah..pehh...tensen.. rosakkan mood hari selasa aku jer..
moral of story.. setiap kali ada pelanggan call.. please la.. catat betul2..
nama : ( nama pemanggil la kan)
dari : (pejabat mana.. bla.. bla.. bla )
no. untuk dihubungi : ( tulis betul2.. part paling penting nih) - simple as that-
so tak der lah jadi macam cik puan x tuh.. Paling penting berbahasalah walaupun dalam telefon.. tuh melambangkan keperibadian u.. ok... ( peringatan untuk diri sendiri jugak)
sumber google
No comments:
Post a Comment
Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P
Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...