Saturday, November 30, 2013

3 { Projek d.i.y } - Manfaatkan ruang atas peti

Assalammualaikum

Always ari sabtu x der benda nak buat.. hhehe..  zzzzzzzzzzzzzzz....

Ok2 sebenarnya banyak jer kerja nak buat.. hahha dlam stor tuh dah macam sarang tikus dah.. bila la nak kemas entahla.. mood nak kemas x sampai lagi utk area stor tih..pifff..

Ok ari nih memang plan nak diy ckit..sebab dah ada plan yg berbulan- bulan nak manfaatkan ruang atas peti ais tu.. gap antara almari dengan peti ais ada dalam 8 inci.. banyak benda boleh bubuh atas peti tuh..hehe..x harus dibiarkan kosong.. hahha.. 

ok ok peti ais aku kecik yer yg 2 pintu jer pun..ruang peti sejuk tu plak untuk peti sejuk yg besar2 canggih tuh..hhee so sebab tu ada ruang jew bila peti ais aku masuk kat area nih..


See.. hehhe done my diy projek..Kotak untuk aku letak tipuware aku yang banyak2 tu.. malas nak panjat dah..so tipuware dlm kotak nih memang selalu guna..So that y malas nak susun dlam almari semula..tinggi oo..like I tol u b4.. hhehe

Yang sebelah kotak lagi tuh koleksi buku resepi..and deko ckit dengan Pokok bunga tipu..

So tool utk siapkan projek ni always akan perlukan kotak.. so aku angkut kotak A4 kat opis tu..hehhe 

1. Ukur dulu ketinggian kotak.. kalo lebih potong jew.. memandangkan gap antara peti dgn almari 8 inci jew. Maka harus la kena ukur and potong .
Aku potong keempat2  penjuru kotak jer..Pastu lipat kedalam sebab  nak bg keras ckit.
Continue untuk ke2 dua kotak..

So guna hot glue gum utk gamkan lipatan kotak tadi..and cantumkan kedua2 kotak menjadi 1 kotak..

Like this..and balut bagi comel2. 

Pic before yang rajin sangat main campak atas peti jew..

3 comments:

  1. owh..idea yang menarik untuk simpan buku resepi.. buku saya bersepah merata-rata tempat.. hihihi.. :)

    ReplyDelete
  2. SAYA BUAT CAM NI GAK..SUSUN BUKU UTK STOR

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close