Saturday, November 23, 2013

4 Kek ker muffin...

Assalammualaikum

Yes...yes.. yes.... jadi jugak kek aku, ermmm maffin kot... ermm dua2 lah kot sebab ni resepi kek, so aku maffinkan jer... hahahha.. boleh gituh..Ok2 ..im not sure jadi ker tak.. tapi berdasarkan rupa final result tu macam jadi jew. rasa pun ok la.. hahha perasan kejab..biasa la masak tak der mentor ni main bedal jew.. sukat2 bg betul ikut arahan , insyaallah kena gayanya jadi la kot kan... 

huhuhu dulu kalo buat kek tunjuk dulu kat mak dari jauh laung mak lepas nih nak masuk apa.. pas tu apa.. and bla.. bla.. bla... dah kawin ni, ermm .. mentor aku buku resepi jew lah..kalo jadi alhamdulillah, kalo x, kekke jadi bengkang lah..and again en.suami kena redho makan sampai abis jugak... kahh.. kah... kah....

Bahan2 nak buat senang jer.. hahha memang senang sebab tepung nya aku beli yg dah siap 
So balik campur2 jer..so kumpulkan dulu 

bahan2..
  1. 3 cawan gula Pasir
  2. 1 tin susu cair (aku pakai susu tepung jew bancuh siap2 and dapatkan dlm 1 tin lebih kurang 250ml)
  3. 6 biji telur
  4. 1 cawan minyak masak
  5. 1 cawan air suam (aku campurkan 1/2 cawan air panas and 1/2 cawan air sejuk)
  6. And las sekali tepung ready made...kekke


cara nak buat

Memandangkan aku x der mixcer aku pakai blander jer.. senang, hahah .. So pecahkan telur and bland selama 5 minit.. , Kemudian masuk kan gula bland lagi.. + minyak + susu cair + air suam.. so bland sampai bercampur semuanya.. And tranfer kan dlam bekas yg besar ckit sebab senang nak kacau dengan tepung nanti.. balik2 kan and gaul sampai sekata..and x berketul2.. 


Siap.. masukkan dlm bekas, pakai muffin paper tuh and masukkan dlam bekas tau fu fa kecik..Bekas ni ada banyak jer kat umah aku coz selalu buat puding coktail pakai bekas ni.. 


and kukus selama 5 ke 10 minit..final result

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

And done muffin aku.. huhuhu.. kalo ada coklat rice or coklat chip tabur dulu sebelum kukus pasti menawan hati.. hahah.. x per next se time..and kalo nak tau masak ke kek tak kek ni, cucuk muffin tadi , kalo x melekat kat sudu maknanya dah masak..

 ok bye..


4 comments:

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close