Wednesday, November 13, 2013

7 { Projek d.i.y } - Susunatur rumah kunci baru

Assalammualaikum

Susunatur rumah kunci baru A.K.A  key chain. ... kunci aku yang agak nazak ni perlu diberikan nafas baru.. cian dia.. x sanggup plak aku nak tengok hheeheh .. problem jugak sebab kunci umah bercampur dengan kunci opis, kunci rumah and kunci kereta..

nak kenal kunci kereta ok la kan, senang sebab dia jer yang besar, kunci umah and opis ni  sama jer pun bentuknya.. so macam tercarik2 jugak time nak buka pintu.. kunci opis and rumah kena letak sekali sebab kengkadang aku yang terpaksa buka pintu opis..malas nak ulang alik banyak kali so masuk pintu opis jer buka siap2..

see ..see i tol u , terkeluar benang-benang nyer.. kan..kan kan  

 i zoom kan ckit.. nak putus sudah.. ganas tak kak ton.. hahha  lubang yang asalnya besi dah tinggal ni jer.. hahha so solution nya kena la ada rumah baru..


aku asingkan dulu semua kategori kunci.. and sediakan jugak penanda surat (aku pakai yang jenis plastik) permanent maker pen and last rumah kunci baru yang aku ambik kat kakak opis.. dia buat 5S so sesetengah barang tuh dah buang.. sebelum yang ni masuk tong sampah aku ambik jer, sebab boleh gantikan dengan key chain lama.. jimat takk huhuhu

 memandangkan aku guna kaedah nih, aku pakai permanent maker pen untuk tulis kat penanda surat (free hand jer dulu)  if korang rajin boleh jer guna kaedah print and liminitkan and buat lubang ckit untuk masukkan key chain.. 

 so aku lilit kan penanda surat tu kat key chain.. done... tu jer..  hehhe macam selekeh ckit kan.. sebab aku ada plan lain untuk rumah kunci aku nih. semantara nih aku pakai jer dulu kaedah ni.. hehhe

hehhehhe...boleh jer pakai key chain yang warna warni kat pasaran tu, lebih senang.. aku jer tak cukup rajin nak membeli lagi setakat ni..

7 comments:

  1. su pun buat camni kat plug..peti ais..rice cooker

    ReplyDelete
  2. hehe.. ingt per la rumah kunci baru.. kiki,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. gempak tak tajuk.. huhuhu... thanks yank sudi klik2..

      Delete
  3. yana, kita klik dh iklansticky tu ngee

    ReplyDelete
  4. I just got to this amazing site not long ago. I was actually captured with the piece of resources you have got here. Big thumbs up for making such wonderful blog page! ถุงผาดิบ

    ReplyDelete

Terima kasih yer coz sudi komen-komen kat sini, semua komen2 anda sangatlah dihargai.. hehhe :P

Maaf, if yana terlepas pandang komen-komen anda, sesungguhnya daku hanyalah insan biasa.. (hehhe ayat) salam kenalan U all's...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NUFFNANG

Close